torsdag 30 maj 2013

Onsdag tralalala

Tänkte börja dagens inlägg på 2 kort, på Pontus och Anton. De lekte vid skeppet,



Anton och Pontus
Här ska de gå över
Dagen idag har varit bra, sov förlänge, vaknade vid 10.30, lite sent, skulle ju till läkaren idag, o sjuktaxin skulle komma 12.30.
Så det var att gå upp borsta tänderna, ta medicinen (blev sent för den) gjorde iordning kaffe. Såg att min pall som jag ska ha i hallen som jag sätter mig på när jag ska ta på skorna o sätter mig på när jag har kommit uppför trappan står i vardagsrummet, jag kan inte bära den till hallen, o kan ju inte ringa Patrik för det, hörde då att Helen pratade så jag ropade på henne  =)  så hon kom ner och hjälpte mig med pallen, så himla snällt, sen hämtade hon en top åt mig oxå.  Sen gjorde jag mig klar.

När kl var 12.05 får jag ett sms att taxin är framme om 10min, men jag tänkte även denna gång att de får vänta för den är beställd till halv 1.
Ringer Patrik och frågar om vart han la vinterjackorna för jag hade kvar mina där, han sa i kläddkammaren, hittar inte nyckeln, ringer igen att jag hittar dom inte och jag måste gå ut till taxin, så han skulle åka hem o låsa o sen ge nyckeln till Helen eller Johan.Då när jag letade i klädkammaren efter jackan så passade Blixten på att gå in där, o då får jag ju inte ut han....var inte glad på katten då... Jag ringer till Helen men hon svarar inte så då går jag till balkongen o ropar på henne. Hon kommer ner, så jag berättar att Patrik kommer snart o låser så jag måste lämna dörren olåst, så kunde de hålla koll, man vet ju aldrig vad som kan hända.

Sen ner till taxin. Framme vid sjukhuset, anmälde mig, fick betala frikortet gick ut igår, men snart är man uppe i frikort igen.
När jag kom upp mötes jag av en sköterska, de skulle väga mig och ta blodtryck.
Sen fick jag träffa läkaren. Hon lyssnade på lungorna vi pratade om sommaren hur vi ska lägga upp det med cellgifterna, så det blir ev en paus under semestern. Sen såg de på proverna att jag äter dåligt, ändå tycker jag att jag äter, frågade vad som är bra att äta o då sa hon; bananer, nötter (gärna salta) choklad, salta på maten, salta pinnar och chips.
Sen om det var efter sommaren så ska man se hur det har gått. Jag fick inte direkt nåt svar om det onda i ryggen. Och att de hade glömt bort mig så skyldes det på att de har det så struligt nu bla bla.......
Fick en tid imorgon (idag) torsdag tid för cellgifter kl 9.30 så taxin ska komma kl 9.

Efter det åkte jag ner o väntade på sjuktaxin. En trevlig chaufför, när vi kom hit så hjälpte han mig upp med rollatorn, sen undrade han om jag bodde på första våningen, o jag sa nä jag ska bara uppför denna trappa. Då sa han att då hjälper jag dig, han tog min väska o tröja, när jag hade ca 5 trappsteg kvar så satte jag mig o vilade, då sprang han ut till taxin för att kolla nåt, sen kom han tillbaka o då sa jag att det låter som att min sambo är hemma för nån dammsuger hör jag, han går in med väskan o tröjan, då hör jag ju att det är Helen som är där, chauffören kommer tillbaka o hjälper mig med sista trappsteget o så att jag kommer in. Har aldrig fått så mycket hjälp av en chaufför förut. Jag tackade så mycket för hjälpen när han gick.

Helen hon hade dammsugit lägenheten o sen torkade hon golvet oxå, så himla snällt, hon hade oxå vikt tvätten såg jag sen o plockat ur o in i diskmaskinen såg jag sen oxå, Tack så mycket Helen för allt..


Idag blev det sallad, då hade vi en burk med skinka o en burk med kyckling, så en skål med sallad, man fick välja då att ta kyckling el skinka eller inget, det var gott. Imorgon blir det pannkaka, fast nu vet jag inte hur mycket mjölk vi har, måste kolla det imorrn.


Sen på kvällen gjorde jag inget mer, tog det lugnt =)  Maria kom upp en stund och surrade  =) lika trevligt varje gång. Det känns så tråkigt att jag är aldrig ner eller upp o hälsar på men det är denna trapp som hindrar mig. Tog upp om en sitthiss i trapphuset igår, de skulle ta mått för det måste finnas plats om brandkåren eller ambulans skulle komma, så vi får se vad de säger.

Nu måste jag avsluta för jag ska upp imorgon..

Hejsvejs















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar