måndag 27 maj 2013

Morsdag igår

Skulle ju ha skrivit här igår, men det gjorde jag ju inte. Igår var det morsdag jag fick en parfym och Pontus var ute och plockade gula blommor  =)

DKNY parfymen som jag fick
Till middag åt vi potatis o grillad korv. Sen bakade Patrik en rulltårta med jordgubbar för det ville jag ha, sen gjorde han bakelse av det, lite grädde o toppade med jordgubbar de blev så goda.   =)

Sen på kvällen, eller jag hade haft känningar hela dagen att det kändes konstigt på vänster sida sen skulle jag på toan o då vart det något som gjorde att jag fick jätte ont, det gjorde ont i vänsterben när jag lyfte det o skulle gå,  idag känns det lite bättre men det känns när jag går lite grann.


Idag är det ju måndag och då brukar jag ju ta blodprov inför cellgifterna på tisdagar. Hade en känsla av att de hade glömt bort mig på sjukhuset. Så jag väntade tills posten kom om jag skulle få nån kallelse men det kom ingen.  Ringde sen AHS om det för de brukar ju komma o ta blodprov på mig, inför tisdagen. Sköterskan som jag pratade med skulle ringa och kolla. När hon ringde upp så var det som jag misstänkte, de hade glömt bort mig. Så jag ska få ta blodprover imorgon ev om det blir att jag får cellgifter på onsdag, nån från onkologen ska ringa mig sen om det. Men sköterskan från AHS sa när hon ringde upp att nån kommer imorgon till mig efter kl 10 o tar blodprov, kolla på min vätska i kroppen, o sen får vi se med det onda som jag fick igår hux flux.

Tycker att det är dåligt av sjukhuset att glömma bort/missa mig, som sagt det är inte första gången de glömmer saker gällande mig, jag ska inte behöva ringa o jaga tider, jag har nog med mitt.

Har väntat på ett annat samtal idag oxå, men den har inte ringt fast han sa att han skulle höra av sig på måndag, han har ju tid kvar på sig arbetsdagen är inte slut.


Annars idag har det inte hänt nåt, Patrik har varit hemma med mig idag pga jag hade så ont igår när jag gick visste inte om jag skulle klara mig själv hemma.

Jo de ringde förut om att jag har ju sökt om ramp o dörröppnare, hon undrade om hon kunde komma hit imorgon, men då sa jag att jag inte visste om jag skulle få cellgifter, men hon skulle ringa mig senare idag o kolla om jag skulle få cellgifter, så nu kan hon ju komma och kolla.  Vet inte vad hon ska kolla, kanske hur jag tar mig ut o in, ja vi får väl se imorgon.
Måste ringa imorgon om att förlänga min färdtjänst, är LITE sen med det för det går ut nu sista maj o jag skulle ha ringt i början av maj o förlängt det.


Nä inget mer har hänt idag.
Nu måste jag på toan.


Hejsvejs





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar